-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-12-24

Projek poskad (年賀状, nengajo)

Akhir Disember dan awal January adalah waktu paling sibuk untuk pejabat pos Jepun. Orang Jepun mempunyai kebiasaan menghantar kad "Hari Tahun Baru" (nengajo) untuk kawan2 dan kaum famili. Walaupun sudah dipos pertengahan Disember tetapi posmen hanyer menghantar serentak pada tarikh 1hb January sahaja.

Inilah projek ibu dan ayah semalam...ambik peluang sebab semalam adalah hari cuti. Tak tau apa pulak nama cuti tu!!...sebetulnyer semalam adalah hari kerja tapi kebetulan ibu sakit tekak konon nak bawak pegi klinik tak perasan pulak cuti jadi klinik semua tutup!!...jadi ibu plan ajak buat poskad untuk dihantar kepada kawan2 sepejabat ayah dan kawan2 yang lain..sehari suntuk ngesahkan benda ni!! mula2 beli poskad rupanyer bukan khas untuk yang print gambar jadi bila print langsung tak cantik blurrr!! Nasib kedai kombini tu bagi tukar..lega sangat2!!

Last year kami ada terima banyak poskad tapi satu pun kami tak balas!!...semua berpunca dari sikap suka tangguh menangguh..at last langsung tak berbalas.
Pada adatnyer setiap kad yang diterima sepatutnyer perlu dibalas dengan maksud menghargai pemberian dari orang yang menghantar poskad tu.

Inilah hasil deco mendeco poskad semalam..buat biase2 je taknak nampak crowded dengan corak2 lain sebab orang2 jepun bukan suka yang colourful2 sangat.
Terjemahan kad : Tajuk title ( Happy New Year)
Dibawah title tu ( Saya mengharapkan semoga tahun baru adalah tahun

yang terbaik untuk kita semua.

Contoh belakang poskad.


0 ulasan:

Catat Ulasan