-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie

2013-09-21

Doa yang terbaik dari ibu dan ayah


Assalamualaikum, Apa khabar semua.. Terupdate jua akhirnya blog sepi ni. Keadaan PC yang tak mengizinkan entah apa masalahnyer....sangat tension dengan masalah yg kita tak tau , ni pun dah berapa kali cuba ON, dengan lembabnyer dan entah apa2 lagi. Jari jemari ni dah sangat merindui dengan keyboard ini. Banyak hari2 penting seMelaysia telah berlalu. Banyak rasa nak diluah, nak dikongsi, tapi apakan daya... bait2 ayat sukar untuk dimadahkan bila lama sudah tak menaip ni. Apa -apa pun, insyaAllah semoga blog ini dapat disapu habuknya..




Tarikh peperiksaan UPSR Tahun 2013 Lembaga Peperiksaan KPM telah menetapkan Tarikh Peperiksaan UPSR Tahun 2013 bermula 10 Sep dan berakhir pada Khamis lepas 12 Sept. Anak sulung ibu Nizarul Mifzal Amin telah pun selesai menduduki UPSR tahun ini. Doa dari ibu dan ayah semoga Mifzal buat yang terbaik, semoga memperolehi keputusan yang cemerlang nanti. Tiada apa yang diharapkan oleh seorang ibu dari melihat kejayaan anak2nya.....kejayaan dunia dan akhirat...Ameen.

2013-08-12

Happy belated to my friend..and Selamat Hari Raya Aidilfitri

Tarikh 08 August tetap menjadi ingatan ibu walaupun agak lewat untuk dikongsi especially buat sahabat jepun ibu yang sorang ni... Otanjoubi omedetou gozaimasu special to my friend Yoko san.....Hopefully you enjoy on your birthday with your lovely family.....


Orkut Myspace Happy Belated Birthday cards, glitter graphics and comments

Orkut Myspace Happy Belated Birthday graphics and comments
Bertarikh 08 August juga seluruh umat Islam telah menyambut Hari Raya Aidilfitri, semoga ditahun ini akan membawa seribu kemanisan buat kita sefamili. Dikesempatan ini ibu ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin buat semua pengunjung yang masih sudi mengunjungi ke blog ibu ini. Semoga ikatan ini berkekalan..

Eid Images

More

2013-07-06

Ramadhan menjelma lagi

As-salam bertemu lagi kita dialam maya..


Hari bersilih hari, bulan bersilih bulan, Ramadhan menjelma lagi. Syukur alhamdulillah..bulan yang dinantikan oleh semua umat islam yang bertaqwa..Kami masih diberi nafas untuk meneruskan hidup di muka bumi ini, mencari rezeki dan keberkatanNya.


Sebelum tu ibu ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf andai ibu ada mengguris hati sesiapa sepanjang penulisan ibu dalam blog ni. Kepada semua viewer..anda memang awesome..^_^

Selamat menyambut bulan Ramadhan Al-Mubarak, semoga kita mendapat rahmat dan petunjuk dariNya.


Dari Nornaza Famili untuk semua yang mengunjungi...
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN !!!


2013-06-21

Kalian tetap selamanya..

As-salam kembali bersiaran...
Alhamdulillah.... Ramadhan akan datang lagi tahun ini. Syukur kepada Allah s.w.t kerana melanjutkan setahun lagi usia kita untuk bertemu bulan yang mulia lagi barakah. Ramadhan Al-Mubarak..

Secara tiba2 ibu rindukan rakan2 baik ibu ni..


Selamat Hari Lahir buat Aton pada 10 June lepas, dan kepada rakan2 yang akan menyambut seterusnya..Ida, Yanti dan Zulita, kalian tetap dalam ingatan dan semoga persahabatan kita akan kekal hingga hujung nyawa.  Harap dapat set satu tarikh perjumpaan tahun hadapan lagi..insyAllah.

2013-05-31

Tahun ini yang ke 14 tahun sudah..

 


Tanggal 28hb May 2013 genaplah sudah umur perkahwinan kami yang ke 14 tahun. Tak terasa, dah 14 tahun rupanya usia pernikahan kami ... alhamdulillah ... moga hidup kami sejahtera, harmoni, berjaya di dunia + akhirat ... dimurahkan rezeki yg baik + halal. Syukur alhamdulillah dalam usia ini dah rasa manis, pahit, payau, pedas, masam, masin dan sebagainya. Bagi ibu, itulah rempah ratus perkahwinan. Dan juga kehadiran tiga orang hero2 ibu menjadi pelengkap dalam rumahtangga kami. Moga ada diberi rezeki olehNYA untuk menambah zuriat lagi..Ameen.. 

Zuriat lagi???? owhhh apakan daya umur yang semakin meningkat mampukah lagi?? Semua terserah pada yang Esa..

2013-05-11

Arigatou presento

Hari ni van pos laju menghantar satu bungkusan ke rumah, lebih kurang pukul 12 tengahari terimanyer...Nasib ada kat rumah sebab sebelum2 ni kami tak pernah terima hari sabtu...kene hari time kerja, mana ada kat rumah kan...kenelah pergi ke pejabat pos laju nak ambiknyer...
Selepas dah tandatangan di kertas ibu pun ambikla barang tu dari adik pos laju tu...
jeng...jeng..jeng...dari mana tu??? Mana lagi kalau bukan dari sahabat2 ibu di bumi sakura nun..

Hahhh macam2 ada...terima kasih sangat2 sebab tak sangka diorang masih ingat kat kami sefamili disini. Arigatougozaimasu...

Cantik sangat skaf bunga tulips ni..

Frame gambar yang cute

Aksesori handphone...bentuk bunga tulip..purple lagi...cantik

Beg kecil..serbaguna

Makanan2 ringan untuk sapa lagi kalau bukan untuk dua beradik tu..

Terima kasih banyak-banyak...

2013-05-03

Rindu suasana itu...

As-salam salam bersiaran kembali..
Entah kenapa rasa rindu dengan mereka berdua...kesibukan ibu disini membuatkan ibu dah lama tak calling2 dengan mereka, dan dengarnyer mereka jugak sibuk. Bila ibu balik ketanah air diaorang berdua pun dah jarang2 jumpa.. rindu dengan kamu berdua!


Perempuan dan bunga memang tak boleh dipisah.. dalam banyak 2 musim disana ibu sangat rindu dengan musim ini. Rindu dengan suasana itu!


Bangunan itu adalah tempat ibu satu ketika dulu membeli barang2 basahan. Mungkin sampaikah lagi ibu kesana? Kalau ada rezeki pasti ibu akan cari kawan2 dan jiran2 disana. Mereka sangat baik dan susah untuk ibu lupakan semua kenangan disana.


Rindu dengan persekolahan anak2 disana. Menyiapkan mereka dipagi hari dan menghantar mereka disimpang jalan. Bila teringat rasa sayu dan sangat rindu dengan kehidupan berkeluarga yang sangat indah disana.


Disana berempat......

Disini berlima....
Ade rezeki pasti kami berlima akan kesana...bumi sakura yang menyimpan seribu kenangan indah yang pasti tak akan kami lupakan.

2013-04-19

Pertandingan Badminton

As-salam bersiran kembali kita dialam maya. Semoga diberi kesihatan yang baik supaya kita dapat menjalankan kerja harian sebagai seorang isteri, ibu dengan sempurna.. Ameen.
Hari ni 19hb April adalah hari Keputeraan Sultan Perak. Kami yang berada di negeri Perak semua cuti umum hari ni. Sambung pulak dengan Sabtu dan Ahad...dapatlah 3 hari cuti...seronok dapat berehat dari bekerja dan dapat bersama2 dengan famili!

Entry hari ini nak kongsi cerita disekitar pertandingan badminton 2 beradik ni. Berlangsung bulan lepas bertarikh 14,15,16 dan 17hb Mac.


Dua beradik ni Mifzal masuk under 12 tahun dan Ikmal pulak under 10 tahun. Ibu tak tengok pun, diorang ditemani ayahnyer a.k.a coach kepada dua beradik tu..

Berupa hadiah wang tunai, medal dan sebuah beg berjenama YONEX (beg hanyer untuk yang johan sahaja). Agak lumayan hadiah2 tu.. kalau bagi budak2 umur macam dioarang ni dah rasa tinggi nilai tu.

Inilah antara pemenang2 kategory umur bawah 15tahun,12tahun dan 10tahun. Ade ke agaknyer muka2 dua beradik tu? 


Tahniah anak ibu Ikmal Afif yang mendapat tempat kedua naib johan. Dapat RM150 beserta dengan medal!

Tahniah juga kepada Mifzal Amin yang mendapat tempat pertama johan. Dapatla dia duit RM200, medal dan jugak beg YONEX. Tahniah kedua2 anak ibu! Nampak ada hasil selama 2 tahun berlatih. Berlatih pun setiap Sabtu dan Ahad jer. Dua hari seminggu dah memadai!! Yang penting pelajaran mesti diutamakan, sambil tu boleh selit dengan kemahiran2 yang lain.

Hasil dari duit yang dapat ni diorang dah selamat menabung dalam tabung haji. Alhamdulillah...diaorang sendiri yang request untuk simpan duit tu.

 Ayah yang menjadi teman setia kemana sahaja anaknyer pergi. Mifzal jugak menjadi wakil sekolah dan terpilih wakil dari daerah Perak Selatan, baru2 ni dia bertanding disekolah Chinese Girl School di Kampar dan memperolehi tempat ke-3. Seterusnya dia telah dipilih untuk bertanding ke Pengkalan Hulu, Perak pada 05hb April lepas.. nak tau menang ke atau sebaliknyer nanti ibu share kemudian.

Tahniah kepada semua pemenang! Badan cergas minda cerdas! Belajar pun mesti pantas..sepantas pukulan bulu tangkis... apa kata ayah?? Fokus..mesti fokus.. baik dalam badminton jugak dalam pelajaran!



2013-04-12

Otanjoubi Omedetou...11 April 2013



 Otanjoubi omedetou gozaimasu special to my friend Sachiyo san.....chotto osoi....gomen ne...Hopefully you enjoy on your birthday with your lovely family..

I wish you well in all that you do....
And will be your friend forever and ever!..
 
 
   



2013-03-30

Selamat Hari Lahir mak...27.03.2013

Selamat Hari Lahir mak yang ke-58 pada 27hb lepas. Semoga mak diberi kesihatan yang baik, dipanjangkan umur dan dipermudahkan segala semua urusan...Ameen


Segala jasamu tak kan dapat kubalas, tapi paling tidak semoga kudapat sedikit membahagiakanmu..


Selamat Hari Lahir 20.03.2013...anakku Irfan Aqil

As-salam kembali bersiaran dialam maya...lama sungguh bercuti, jari jemari ni dah rindu nak menari2 diatas keyboard ni... menyimpan semua cerita untuk dijadikan kenangan dimasa akan datang..especially untuk anak2 tercinta. Bila dah besar nanti bolehlah kalian mengimbau masa kecik masing2.. dengan kenakalan dan gelagat yang pasti akan tersenyum lebar membacanyer..

Hari ini 30hb Mac...sudah lewat 10 hari dari tarikh sebenarnya. Walaupun lewat untuk dikongsi bersama namun yang pastinya ibu+ayah dan abang2nyer sudah pun mengucapkan selamat hari lahir buat anak ibu yang bongsu ni......yang sudah pun cukup 2 tahun umurnya pada 20hb Mac 2013 lepas.

Aqil, di hari kelahiran mu yang kedua ini, ibu mengucapkan rasa syukur ke hadrat Illahi kerana diberi peluang mengecap kenikmatan melahirkan dan membesarkan mu sayang.. terima kasih Allah kerana gelaran ibu yang amat bermakna untuk ku dan juga gelaran ayah itu untuk suami ku.. Masih terbayang2 pengalaman melahirkan anakanda....

Aqil, ibu hanya berharap agar Aqil membesar dengan sihat sempurna, menjadi anak yang soleh kebanggaan ayah dan ibu, menjadi orang yang berguna suatu hari nanti... Ameen.

Aqil, aqil tahu tak ibu dah 2 tahun menyusukan aqil?? dua tahun tu sayang.. Alhamdulillah.. Panjang rezeki Aqil berbanding abang2nya.... Alhamdulillah...

2013-02-16

Geng bulan January...

As-salam bersiaran kembali...semoga kita semua berada dalam keadaan sihat dan diberi kesihatan yang baik supaya kita dapat menjalankan kewajipan seharian kita..Ameen

Tajuk entry hari ni kisah geng bulan January. Ramai ahli2 family yang lahirnya bulan January...start dari atoknyer, anaknyer, anak buahnyer....bangga ler deme2 yang berada dalam bulan ni, sebab ramai konon... Tak payah susah2 senang citer kek seketul share sama2...jimat ongkosnye...hehe

Ada 4 orang sekali gus raikan bersama. Atoknyer lahir pada 13hb Jan, Ikmal 17hb, Balqis 19hb dan Haziq 31hb.


Masa ni buatla makan2 sikit bersama dengan ahli2 family jer. Buat pun dirumah adik. Ayah tumpang sekali tiup lilin sebab masa potong kek ni tarikhnya dibuat pada 03hb Feb. Ayah punyer birthday kan pada 02hb Feb. Join la sekali dalam grup ni...hehe


 Antara juadah kami hari tu ada mee kari, pulut kuning dengan rendang ayam (tempahan khas dari tangan ibuku!! yam..yam sangat sedap....sagu merah, agar2 santan dan serba sedikit jajan2 untuk budak2 ni. Simple dan seronok berkumpul makan2 macam gini.


 Budak kecik dengan muka ketensionannyer....macam muka tak puas hati je nak oiii!!



2013-02-02

Selamat Hari Lahir buat suami tercinta

Khas untuk suami tercinta..
Selamat hari jadi,
Semoga panjang umur dan dmurahkan rezeki,
Semoga hidup sentiasa dirahmati ALLAH S.W.T,
Semoga menjadi suami yang terbaik,
Semoga menjadi seorang suami yang tak lupa tanggungjawab,
Semoga kita selalu bersama didalam susah ataupun senang,
Semoga ikatan perkahwinan kita kekal sepanjang hayat

2013-01-25

Happy Belated Birthday to my son..Ikmal Afif

Selamat Hari Lahir yg ke-10 buat anakku Nizarul Ikmal Afif, biarpun lewat untuk dikongsi disini tapi yang pastinyer setiap 17hb Jan pasti ibu dan ayah mengingatinyer....tapi selalunyer diri dia sendiri yang selalu ingatkan sebabnyer sibuk nak present dan kek...huhu

" Ya Allah. Anugerahkan kepadaku kelangsungan hidup anakku, panjangkan usianya, sihatkan badannya, akhlaknya, agamanya, sejahterakan jiwa dan raganya, alirkan rezekinya melalui tanganku, anugerahkan kepadanya kecerdasan akal dan kebeningan hati.

Bantulah aku, mendidiknya, berbuat baik kepadanya dari sisiMu. Jadikan anakku, mendekatiku, menyayangiku, mencintaiku.
Jadikan anakku, orang yang baik dan takwa, yang punya pandangan dan pendengaran yang taat kepadaMu, yang mencintai dan setia kepada kekasihMu, Muhammad.

Berikan semua itu dengan petunjuk dan rahmatMu, berikan kepada kami apa yang terbaik di dunia dan akhirat. Amin "

2013-01-12

Jalan-jalan cuti sekolah 2012

Salam bersiaran kembali... lama rasanyer tak update dalam blog ni, tahun baru 2013 pun dah menjelma. Anak2 kembali bersekolah dan selangkah lagi umur kita berganjak tahun ni.
Apapun semoga tahun ni adalah tahun yang terbaik untuk kita semua. Kalau ada azam yang tak lepas tahun lepas tahun ni masih boleh continue lagi yer...yang penting jangan putus asa. Hidup harus diteruskan.....
Entry yang dah agak lama untuk  dikongsi dan juga untuk tatapan masa hadapan, cuti sekolah tahun lepas kami sefamili jalan2 ke KL. 3 hari 2 malam berada disana, menginap dirumah bapa saudara en. suami di Ampang. Kami pergi ke KL dengan menaiki keretapi pada 24hb Dec lepas. Wah!! teruja sunggu anak teruna kecik ibu ni. Dalam perjalanan nak kesana sangat2 menguji ibu dan ayahnyer sebab dia tak mau duduk diam asyik nak turun minta dilepaskan. Bayangkanlah dalam keadaan keretapi yang sedang berjalan tu dia nak berdiri dilaluan jalan !!. Fuhhh sangat mendugakan OK....tambahan dengan mulutnya yang agak bising membuatkan ibu lagi rasa bersalah dengan penumpang2 yang lain...huhu...

Destinasi pertama ke Zoo Negara. Aqil dah pandai tengok binatang dan tentunyer dia akan teruja bila tengok binatang2 yang besar macam gajah, zirafah dan sebagainya. Cuaca yang sangat cantik pada hari tu agak selesa untuk kami berjalan.


Aqil yang sangat sporting..Langsung tak banyak ragam hari tu.

Binatang yang dia sangat teruja tengok adalah gajah!!, mungkin dia rasa pelik ada binatang sebesar itu kot. Kalau tengok binatang2 yang lain dia macam biasa jer...mungkin saiz binatang tu besar...hehe..

**************************************************************************


Destinasi ke-2 kami adalah pada keesokkannyer pula iaitu ke ICity Shah Alam, pergi pun hanya untuk melihat lampu2 neon yang dikatakan sangat cantik itu. Orang jangan kenang la sangatlah ramai yer..cuti sekolah la katakan.
Dia langsung tak heran rupanyer dengan lampu2 cantik tu. Takde perasaan OK...hanyer yang berperasaan adalah mak budak ni.


 **************************************************************************

Hari ketiga iaitu hari terakhir sebelum pulang ke Ipoh kami singgah pula ke Aquaria KLCC.


Meh kita layan gambar2 sekitar dalam Aquaria ni. Spesis ikan macam2 rupa..



 

Kami bertolak balik ke Ipoh 26hb Dec menaiki keretapi pukul 4ptg dan selamat sampai pada pukul 6.20ptg. Alahmdulillah semua berjalan lancar. TQ to my hubby yang sudi bawak kami jalan2 walaupun dirimu sangat2 sibuk dengan kerja dipejabat. Masa bersama yang sangat2 kami hargai. Terima kasih daun keladi nanti bawak kami jalan2 lagi...