-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-12-03

Nijo-jo Castle

Selepas bergambar sakan kat luar bangunan MMC tu kami warga2 Malaysia ni meneruskan perjalanan kami ke Nijo-jo Castle. Seronok kalau dapat tengok peninggalan2 Jepun lama ni. Nijo-jo Castle ni adalah tempat tinggal Shogun, kira orang kedua selepas Maharaja!!


Sebelum masuk kenalah beli tiket dulu, tiket dijual dalam rate yang berbeza iaitu pelajar sekolah rendah 200yen, sekolah menengah 350yen dan orang dewasa (awam) 600yen.

Bergambar bersama diluar pintu gerbang utama.


Unik tengok seni bina pintu gerbang tu!!.


Tapi sayangnyer dalam istana ni tidak dibenarkan sesekali mengambil gambar!! kalau tak boleh share gambar2 dalam tu, memang unik dan tak ternilai harganyer. Dinding2 didalamnyer dilukis oleh pelukis dari sekolah Kano dulu2. (tak tau la apa special nyer sekolah tu..). Shogun tu menggajikan pelukis itu untuk melukis dinding2, memang cantik dan halus seninyer!! ada gambar bunga, burung dan harimau. Dan jugak yang lebih menarik lantainyer direka semata2 kalau dipijak ade bunyi2 krik..krik..kruk..kruk..!! hehe...Ini direka semata2 untuk mengetahui ada penceroboh sudah masuk dalam istana!



Di dalam kawasan ni ade jugak taman2 kecil yang menarik!!

Jejaka-jejaka Malaya!!!....

*
*
*
Terima kasih pada kawan2 yang sudi meluangkan masa bersama kami...jumpa kalian di Toyama hujung bulan ni!!...Jasa dikenang...
Masa untuk kami pulang kembali ke Toyama..

Berada di Kyoto Stesen, naik keretapi pukul 6.08ptg. Ada pulak tok2 kat tepi tu..macam bergambar sekali je la pulak!!

2 ulasan:

Watierman berkata...

ooo dah habis yer sessi coti-coti Jepon.....penonton setia anda!!!

NorNaza berkata...

Yola akak..habis sudah cuti-cuti Mesia...oppsss silap..cuti-cuti Jepang

Catat Ulasan