-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2010-01-07

Sale..sale..sale..dah bermula!!

Menjelang je awal tahun rata2 supermarket ade buat sale besar-besaran. Kekadang tu dah terlampau banyak sangat salenyer sampai tak reti apa yang nak dibeli, mata pun naik juling tengok sana sini buat sale!!.

31hb lepas sebelum melangkah ke tahun baru, sempat cuci mata di A-Eon aka Jusco ni. Selain nak tengok jualan sale tu sebenarnye ada tujuan lain yang menyebabkan kami sampai kesini. Jauh jugak dari rumah kira2 45min perjalanan..Masa ni pun salji tengah lebat, nampak kat parking kete tu putih je...


Disini bila masuk je awal tahun setiap supermarket pasti buat jualan longgok2.
Sebagai contoh dalam satu beg disediakan 4-5 helai baju2/seluar2 mengikut saiz2 tertentu . Semua paten dan jenis2 baju/seluar kita tidak ketahui..(tapi ade jugak yang dah diberitahu mengikut brand2 tertentu..) macam mana rupa coraknyer..kalernyer... Diorang letak la dalam satu beg tu dengan rege yang murah sangat2!!

Last year masa takde pengalaman bende2 macam ni tertanyer2 jugak apa ke bendenyer style diorang berniaga ni!!..rupanyer jualan untuk awal tahun baru je. Bukan hanyer pada baju2 yang diaorang jual longgok2, ade jugak barang2 lain yang dijual dalam bentuk macam ni, contoh kasut2..handbeg2..kosmetik2 yang berjenama..ade jugak barang2 eletrik..Tapi rasa macam tak berapa minat pulak kalau nak membeli tak dapat tengok isi dalamnyer kan?? Rasa tak puas hati walau pun nilainyer murah dari yang biasa. Kena pada yang tak berkenan dihati kan dah rasa tak best..

Posing jap ambik gambar kat dalam Jusco ni..


Yeahhh... ni lah tujuan asal sampai kesini sebab nak tebus voucher ni. Ni hasil dari buat kaizen (improvement) kat tempat keje ayahnyer..dapat pun tak la banyak...tapi syukur alhamdulillah dapat la beli periuk cantik ni 2 bijik!! Tankiuu ayah belikan periuk ni untuk ibu!!..

2 ulasan:

Watierman berkata...

Salam Tahun Baru Nor...lama akak tak singgah sini...sejuk kot...Akak tak e baju tebal hehehe...alasan =jer tu!!!
gambar kat atas tu macam Aeon Bukit Tinggi kat Klang pulak!!!Beli Nor ...jangan tak beli...selagi ada!!

NorNaza berkata...

Salam Tahun Baru Kak Watie, tu la lama tk nmpak akak nyinggah sini..huhu...La yer ke kebetulan samale pulak Aeon sini ngan sana ek..beli mn yg perlu nak bwk balik Malaya je kak!!

Catat Ulasan