-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2010-01-04

Orang memberi kita merasa...(Part 6)

Buah tangan dari kawan2 yang study nihongo tu..tima kasih banyak2..kuih mochi made in Kyoto dan satu lagi tu tak tau apa pulak nama kuihnyer..tapi yang pasti kuih tu memang tersangat popular di Kyoto.

Mochi yang sangat popular di sini, dibuat dari beras pulut jepun, ditumbuk sehingga lembut dan likat kemudian dibentuk menjadi bulat. Dalamnyer berintikan kacang merah. Memang peberet kami sekeluarga!!

Inilah yang dimaksudkan tu..rasa macam adik beradik kuih mochi jugak...macam berasaskan tepung pulut jepun sebab likat2 tu...tapi nama kuih ni wallah hualam..ade sapa2 yang tau ke??? Yang pastinyer kuih ni tersangat popular di Kyoto!!

Yang ni pulak buah tangan dari Sachiyo san sefamili, dia baru balik bercuti dari Osaka. Buah tangan dari sana la ni....sedap rasa macam kuih sepit tu!!..Arigatou gozaimasu....

Dan yang lebih terharunyer masa Arata kun hantar omiyage (buah tangan) ke rumah ni ada sekali disertanyer dengan lukisan bendera Malaysia yang dibuatnyer!! Pandai dan bijak budak tu!!...memang terharu sangat2 dengan famili diorang ni sebab diorang berminat untuk belajar bahasa kita...belajar dengan sendiri tu yang membuatkan rasa terharu sangat2...siap beli buku bahasa malaysia lagi..

0 ulasan:

Catat Ulasan