-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-11-30

Makan malam bersama ex MME staff

Kinkakuji adalah destinasi terakhir yang memisahkan kami 2 famili ni. Petang Ahad (22hb Nov) Yoko san famili balik ke Toyama dengan menaiki keretapi pukul 7.09ptg, manakala ibu sefamili ni pulak masih ada semalam disini untuk bersama2 dengan ex MME staff dan kawan2 yang sedang belajar nihongo ni (yg sama programme macam kami ni).

Tumpang tidur semalam dirumah Athari yang kini bekerja di Murata HQ (MMC). Orang Malaysia jugak... Nasib ada tempat nak tumpang kalau tak jenuh jugak sebab plan asal nak tumpang tidur hostel Azrul (kawan MME) tapi mengikut kata Athari hostel tu tidak dibenarkan untuk orang2 luar tumpang menginap tambahan pulak semuanyer lelaki!!. Jadi Athari ofer rumah dia...tima kasih banyak2 pada Athari!!.

Petang tu janji dengan Athari di Nagaoka Kyo station, singgah rumah dia dulu tumpang mandi dan solat. Malam tu pulak ada buat jamuan makan malam. Kepala incharge Mr.Hayashi (ex MME bahagian produk eng), kini bertukar ke HQ.

Yang japanese2 tu semuanyer ex2 MME, seronok dan tak sangka dapat berjumpa balik!!..

Anak2 ibu tension sebab makanan2nyer tak menepati citarasa diorang!!...

Bersama dengan Mr.Tanaka dan Mr.Hobayashi (betui ke nama ni...ampun dh lupa sangat!!...) tak silap dia bahagian Purchasing masa di MME dulu. Nanti check balik nama dia betui ke idak..lupa dah lama sangat!!

Yang berkaca mata tu lah Athari. Tima kasih bagi akak sefamili tumpang tido kat rumah ye..sebelah tu Mr.Tanaka, turun MME sekejap masa nak setup machine baru untuk Department baru. Sempat jumpa ngan ibu jugak masa di MME 2 bulan sebelum ibu turun ke sini..mana taknyer kami sama2 ngesahkan machine2 yang baru masuk. Sebelah tu wife dia, punyer besar negara jepun ni dia boleh jumpa wife dia tu di KL. Perkenalan disana berakhir dengan perkahwinan..

Seronok dapat jumpa walaupun sekejap!!..bergambar kenangan sebelum bersurai..Terima kasih pada Mr.Hayashi (sebelah ayah baju kaler kelabu) yang arrangekan jamuan ni..memang klasik betui restoran ni!!

0 ulasan:

Catat Ulasan