-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie

2009-10-01

Orang memberi kita merasa...[Part III]

Masa diner tadi dalam pukul 6.30ptg saje je sembang2 ngan ayah pasal beras jepun ni. Kisahnyer pagi tadi ada bgtau pada Yoko san mintak ajar buatkan sushi atau onigiri. Gayanyer macam setuju la dia. Kemudian beras yang nak buat tu pun mesti guna beras yang elok sikit maksudnyer yang banyak kanji, jadi kuat sikit melekitnyer. Kat rumah ni kami makan beras murah je..10kg dalam 2480¥. Kurang melekit...memang sesuai bebenor kalau makan ngan menu2 kita. Kalau beras mahal lagi banyak kanjinyer...
Berbalik tajuk asal ni tadi...masa tengah2 diner tadi ada le pulak orang datang..rupanyer Sachiyo san yang datang, duk bawak beras. Katanyer hasil beras yang ditanam dari rumah mak dia. Baru aje bersembang pasal beras tengok2 dah ada orang datang memberi...nak jadi rezeki!!

Sekarang ni kan masa semua padi2 di tuai. Siap ajar lagi cara masak, katanyer disebabkan beras "baru" jadi bila nak masak hanye masukkan sedikit aje air sebab tengah banyak kanji!!.Mesti sedap dapat makan beras baru...
Secara tak langsung kalau nak belajar buat sushi nanti bolehle pakai beras "baru" ni mesti sedap kot ye.
Domo arigatou Sachiyo san..

0 ulasan:

Catat Ulasan