-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-10-09

Machi Tanken(町探検)

Apa maksud Machi Tanken tu ye?? Kalau diterjemahkan terus maksudnya Street atau City Expidition. Sebenarnya ia adalah aktiviti luar kelas untuk tahun 2. Programe ini telah dijalankan pada hari Rabu lepas, ianyer adalah untuk mendedahkan kepada pelajar2 tentang aktiviti2 yang dijalankan disekitar pekan. Turn kali ni memilih untuk menemuramah tokeh2 kedai barangan runcit dan kedai omiyage (hadiah)

Kelas tahun 2 ni dipecahkan kepada 3 kumpulan. Mifzal join kumpulan yang no 3. Dalam grup ni ada 14 orang murid, dan 4 orang penjaga. Ibu salah seorang penjaga yang ditugaskan untuk guide murid2 ni.

Ni kedai omiyage..setiap apa yg ditemuramah kena tulis kat check sheet..


Ni kedai runcit pulak..

Bergambar dengan pemilik kedai.

Nasib cuaca nyaman dan sejuk....tkde la panas sangat..semuanyer jalan kaki!! no basikal and no bus2....

Dalam schedule tu ada pulak diselitkan yasumi jikan (waktu rehat). Berhenti sekejap kat park ni untuk budak2 bermain!! Memang abis hati la budak2 ni dapat main macam ni..


1 ulasan:

Watierman berkata...

Kalau lah budak2 kat Malaysia..dah terjerit-jerit kat kedai runcit tu agaknya..nak beli gula2, ice cream dan sebagainya....the exposure yang buat these children behaved kan..Nor?

Catat Ulasan