-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-10-16

Ade apa pada KIWI??

Mau langsing? Tak perlu ubat2 diet yang efek sampingnya boleh membuat membuat kita menderita. Haha....inilah entry hari ni yang ibu nak sharekan bersama. Apa yang menarik pada buah KIWI????


Minggu lepas ade satu citer di televisyen Jepun mengesahkan seorang perempuan yang menghadapi masalah berat badan yang terlampau.....haha..nak tau berapa berat badan die??? 180 over!!!!. Sampai penimbang berat tu jadi overload tak boleh baca keberatannyer...Nafsu makannyer memang melampau2....sehari entah berapa kalori yang dia ambik!!
Khabar baik untuk kita semua adalah buah KIWI sangat baik untuk membantu programe diet kita. Jika selama ini kita rasa menu serat kita kurang sempurna, maka bolehla dicuba dengan mengambil buah ini.

Ternyata pompuan gemuk tadi telah mencuba kaedah ini. Dan dia menyimpan target untuk turun berat dalam 20kg dalam masa 40 hari!!. Dengan panduan itu tadi setiap hari dia ambik buah ni rasanyer dalam 3~4 biji agaknyer....sebab tengok dalam mangkuk tu penuh!!. Sambil tu dia dah mula jinak2 dengan dunia beriadah..ternyata sekali apa target yang dibuatnyer terbukti!!! Dalam masa 40 hari beratnyer turun hingga 23kg. Jadi berat terkini perempuan tu adalah 160kg lebih..


Sebenarnyer buah KIWI mempunyai pelbagai khasiat yang lain selain dari yang ingin mengamalkan diet..sebagai contoh mencegah oestoporosis, menurunkan tekanan darah tinggi, menjaga kesihatan kulit, membantu memperlancar pencernaan, tingkatkan daya tahan tubuh dan berbagai2 lagi khasiat yang lain.

Jadi apa kata kita mulakan hari ini dengan mengambil buah KIWI sebagai menu kesihatan untuk kita. Semoga kita dapat hidup dengan sihat di atas muka bumi Allah ni!!



0 ulasan:

Catat Ulasan