-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-06-13

Kodomo nohi ( Japanese Children day)

Kodomo nohi adalah bahasa jepun iaitu hari kanak2 di negara ini. Perayaan ini pada suatu ketika dulu dipanggil "Tango no Sekku" iaitu "Hari Budak Lelaki" untuk membezakannyer daripada "Momo no Sekku" iaitu "Hari Budak Perempuan" yang jatuh pada 3 Mac setiap tahun. Tapi sekarang Kodomo hino telah tidak dibezakan, kedua2 baik lelaki ataupun perempuan boleh menyambutnyer. Pada 05 May 2009 ibu sefamili dan Sachiyo san famili telah pergi ke Crossland Oyabe yang terletak di Takaoka, perjalanan lebih kurang dalam 40 minit. Nama Crossland Oyabe tu itu adalah sebuah tower yang tingginyer 118meter, terletak di tengah padang yang luas tu. Planning ni pun Sachiyo yang arrange katanyer saje nak bagi meraikan bebudak ni, bukan raikan apapun cuma saje seronok2 bawak depe main kat padang sambil kami berkelah kat situ. Bawak makanan dari rumah dan bentang tikar kat situ, biarkan bebudak tu main. Ramai jugak keluarga yang datang sebab masa tu kebetulan cuti golden week (seminggu). Semuanyer duk melepak atas tikar dan bawak makanan jugak. Cuaca pun dingin aje...memang releks dan enjoy.



Sukanye hero2 ibu dapat main macam ni. Memang tak nafikan bebudak dua beradik ni teramatle suka kalau kita bawak pegi main2 kat padang macam ni. Kalau tak diajak balik pun agaknyer depe tak heran.




Video hero2 ibu ngan Arata kun naik mini densha (keretapi mini). Tengok si Ikmal memang nakal siap letak kaki dia bergeser2 kat rumput. Memang tak makan saman betui.
Mak budak..bapak budak pun actually boleh naik sekali. Tapi ibu ngan ayah malas nak naik..nak seronokkkan anak2 aje. Seronok tengok anak2 enjoy!!




Ni gambar sebelum nak naik Crossland Tower, posing jap kat bentuk luv tu.


Ni la Crossland Tower. Sorry ye ibu scan dia punye ticket aje sebab gambar lupa nak tangkap!!!




Ni kat dalam tower yang setinggi 118 meter tu.

1 ulasan:

kew_chop berkata...

kak nor dah ade blog ek. saya amek link tau. selamat memblog.. ihihi..

Catat Ulasan