-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-07-17

Mai pekena beriani!!

Pada mulanye saje try ajak kawan2 jepun ibu tu makan beriani. Disini ada satu kedai makan Kashmir "halal" yang menjual nasi beriani, roti nan, chapati, dan beberapa menu yang lain. Dengan sekali cuba "mutton beriani" rupanyer mereka berdua teramatlah suka katanyer "Oishii.." (sedap). Memang tak nafikan sodap!! Dan yang best tu diaorang serve nasi beriani tu banyak sangat dan yang lebih penting, murah!!. Kalau kita makan untuk 3 orang mesti tak terhabis..tapi boleh bungkus bawak balik. Agaknyer ikut perut orang pakistan kot..kan perut2 diaorang godang2. Dah 3 kali kami bertiga sampai kesitu..kata mereka berdua "tabetai..tabetai.." (teringin nak makan). Ibu sekeluarga pun sebulan sekali mesti nak sampai kesitu. Sini susah nak jumpa kedai makanan yang halal. Bila ada kedai makan ala2 mamak dan sesuai dengan tekak kita memang habis hati.



Ni kira suku nasi dalam bowl tu dah selamat masuk dalam perut ibu dan kawan2. Itule rupa kuantiti nasi yang diaorang servekan. Bayangkan kalau penuh nasi dalam bowl tu..tak ke banyak tu!!. Zaman sekarang org2 jepun dah pandai cuba makanan2 dari luar. Memang ramai jugak org2 jepun yang datang makan disini.


Ibu dan kawan2 dah selesai makan. Balance nasi yang tinggal bawak balik..jangan tak bawak!


Ni gambar lama anak2 dan ayah makan disitu..saje tumpang sekali masuk dalam entry ni.


0 ulasan:

Catat Ulasan