-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie

2009-07-09

Liquor shop???

Entry semalam bercerita tentang "drug store". Hari ni pulak "liqour shop". (Kedai minuman keras). Bukan niat nak bercerita pasal minuman jahanam tu..tapi nak kongsikan apa yang ada dijual dalam kedai tu. Kebanyakkan barang yang dijual adalah diimport dari pelbagai negara, tapi barang yg utama dijual disitu adalah "arak". . Jom scroll ke bawah....



Inile kedai yang dimaksudkan..kalau ibu tak diberitahu dalam tu ada jugak jual barang keperluan yang lain memang sah2 tak masuk punye. Asalnyer ada sorang student u tu yang bagitau kat situ ada jual barang2 keperluan yang lain. Jom tengok apa yang ada dijual dalam tu.....



Eh..eh..ada produk dari Malaysia keluaran Brahim la...seronok dan bangga rasanyer bila barang2 dari negara kita sampai kesini. Memang macam tu ke packing Brahim atau special packing sebab nak eksport ke luar negara?? Color packing tu semacam aje kan?? Tapi kat kotak tu terang2 made in Malaysia. Bangga!!!.. Apa lagi yang ada??



Sos cili MAGGI pun ada...tapi tengok le rege tu..298¥. Kalau kita comparekan dengan RM memangle terasa sangat mahalnyer..tapi berpatutan la kalau dikira under yen. Lagi sekali bangga...ada lagi tak??



Hah yang ni produk dari negara Thailand pulak...ada perencah green curry, red curry, tomyam soup dan lain2 lagi. Lagi..lagi..



Coconut milk..emmm..ingat dari Malaysia rupanyer yang ni pun dari Thailand. Memang terkejut sebab murah...100¥ aje. Inilah asal cerita yang sebenar macam mana boleh ibu sampai kesini..semata2 nak cari santan. Alkisahnyer si Ikmal teringin nak makan nasi lemak..kesian anak ibu...dia ni pesen cakap kalau nak makan apa2 suka berkias2...bukan strait to the point. Yang ni dia kata dia teringat masa kat Malaysia dulu makan nasi lemak gaul2..bagi pedas peh tu makan..sedap..tu maksudnyer dia suruh kita buat. Dan ada yang lain2 lagi..jadi sebagai ibu ni tak sampai hati buatkan la jugak nasi lemak tu..Sebelum ni kalau nak masak apa2 yang menggunakan santan ibu pakai serbuk santan yang dipos dari Malaysia aje..tapi kebetulan stok habis jadi ibu pegi le ke tempat biasa beli, nama kedai tu Marushin. Kebetulan stok kat situ habisla pulak.....Jadi ayah try call salah sorang dari student u tu (nama dia Hafiz) nak bertanyekan dimana lagi ada jual santan. Dia le yang bagitau kat YAMAYA ni (liquor shop) ada jual santan. Itule cerita asalnyer.....



Makanan tak sihat..MISTER POTATO..made in Malaysia...sampai jugak kesini..


Dan sebenarnyer ada berbagai2 produk makanan dari Asia, Eropah, Amerika, ada dijual disini. Tapi alangkah baiknyer kalau negara kita boleh eksport lebih banyak lagi produk2 makanan halal kesini. Sebab kalau nak dibandingkan dengan negara Thai, diaorang lagi banyak eksport barang2 makanan kesini. Tapi sedih sebab kurang tengok made in Malaysia!!


0 ulasan:

Catat Ulasan