-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2009-08-11

Toyama Matsuri (festival)

Festival ini telah diadakan bermula dari 7hb sehingga 9hb August..ramai sungguh manusia yang datang.

Suasana di tempat festival tu..dengarnyer malam pulak ada orang nyanyi2...tu le stage nyer..ada pulak "Mr.Toyama" besar kepala dari badannyer!!


Suasana di tempat festival tu...orang berniaga ala2 macam pasar malam.


Rehat sekejap sementara menunggu Nakaichi family sampai. Lentuk manja nampak si ayah tu!!

Ibu dapat tau tentang festival ni dari tempat ibu belajar nihongo.
Di center itu berbagai2 maklumat dan aktiviti di Toyama kita boleh ketahui..ibu agak berminat untuk mencuba satu tarian yang diberi nama "Owara dance". Tarian tu lemah gemalai aje..kena pakai yukata dan berarak ramai2 di jalan2. Plan memang nak masuk sekali dengan kawan2 jepun ibu tu.
Masa center tu buat latihan 2 minggu sebelum festival ni ibu tak dapat datang disebabkan kawasan tempat ibu tinggal ni ada buat petandingan bowling. Langsung tak dapat nak ikut latihan tarian tu.


Kalau ibu dapat buat latihan tu mesti dah boleh join ngan diaorang ni. Itulah kata orang takde rezeki. Kalau nak masuk jugak entah apa step ibu belasah nanti..untuk elakkan malu baik tak payah join. Ada betul????




Berbagai2...dari setiap company2 dan pejabat2...cantik sungguh kalau tengok tarian yang mengenakan yukata yang sama color.



Bergambar dengan kawan2 yang sama kelas belajar nihongo, diaorang tu rakyat China.


Kebetulan berjumpa dengan Shichiken sensei. Bekas cikgu Mifzal yang mengajar di sekolah Yanagimachi Elementary School. Tapi sekarang dah bertukar kesekolah lain. Rupanyer dia pun join dalam tarian owara ni.




Nakaichi family yang sentiasa tak bosan menemani ibu sekeluarga. Ada aje apa2 aktiviti mesti diaorang nak turun sekali. Terima kasih bebanyak le...temankan ibu sefamili ni. Sekarang diaorang tengah cuba2 nak belajar Bahasa Malaysia, siap beli buku sekali dengan cd. Sungguh terharu...


Tukar camera man!! sekarang giliran ayahnyer pulak nak bergambar..


Tempat melepak nak tengok owara dance berarak ditepi2 jalan. Sukanyer ayah tu!!


Yoko san lewat sikit sampai...nasib sempat dapat ketemu.

0 ulasan:

Catat Ulasan