-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie

2010-04-15

Suatu ketika dahulu

Pepagi tadi lepas Mifzal pegi sekolah, selongkar laci almari kabinet yang sesak dengan bermacam2 benda yang dah tak sepatutnyer duk dalam laci almari tu, mata yang menyaksikan ni rasa sakit bila tengok bende2 tu jadinyer bermulalah sessi "5S". Tau ke 5S ??? Pada sapa2 yang ada pengalaman duk dalam industri Jepun mesti tau kan....
Buang mana2 yang tak perlu!! Taik lipas pun penuh!!...tapi memang heranla kalau kat rumah Jepun dulu nak jumpa lipas...semut...cicak...kak ti...memang langsung takder!! Tapi kat rumah sini lipas bermaharajalela!!!! Semut yang hitam kecik2 tu (bila picit bau busuk..) sama naik bermaharajalela!!! Nantila kau berdua akan kuhapuskan engkau!!!!

Dalam laci kabinet tu terjumpa jugak album2 lama zaman dulu2....pernah satu ketika dulu berkecimpung dalam dunia solek menyolek ni...memang minat sangat2!!

Ini diera tahun 2000, masuk satu pertandingan menyolek pengantin. Tak ingat berapa kena bayar masa masuk ni dulu tapi ini adalah salah satu anjuran AMWAY. Memang ahli sejak zaman 1999 hingga kini... Kursus asas penjagaan kulit dan solekan pun semua jurulatih2 dari Artistry Amway yang ajar. (under Ipoh yer...)

Inilah model ibu..namanyer Alizah Bt Ali. Tak tau mana hilangnyer dia sekarang ni..nak masuk pertandingan ni nak kena pakai semua produk artistry. Banyak jugak keluar modal kononnyer nak berkecimpung dalam dunia andaman ni..Sapa2 pun taukan produk ni memang mahal tapi solekan itu memang cantik dan yang pentingnyer tahan berbulan2 lamanyer...jadi takyah susah2 setiap bulan nak kuar ongkos beli. Tapi semua tu tinggal kenangan.....niat nak buat andaman tu putus ditengah jalan!! Hangat2 taik ayam jer....hehe
Seingat dulu ada jugak ambik peluang makeupkan kawan nikah..kawen..bertunang..nak pergi dinner..merasalah jugak dapat masuk duit..hehe..
Rasanyer yang jadi stop tu masa lepas bersalinkan Mifzal terus tak buat2 dah...produk yang banyak2 tu pakai sendiri jer!!!!..huhu

Inilah salah satu juri yang menentukan pemenang pada hari pertandingan tu. Semua peserta dapat sijil...seingat dulu ramai jugak yang joined. Apakah diri ini akan berkecimpung semula dalam dunia solekan ini??? Hanyer waktu dan keadaan yang menentukan..dengar jugak cerita2 ade sesetengah kawan tu dah bukak kedai pengantin, buat spa..seronok dengar macam tu!! Sebenarnyer kalau ade kemahuan disitu ade jalan..semua kursus tu AMWAY yang akan uruskan..takyah susah2 nak cari pusat2 latihan kat luar nun.. Balik baru2 ni pun ade terjumpa dengan sorang kak ni, (ada andaman pengantin sendiri bersama dengan asbennyer..under AMWAY lagi) dia pun duk ajak kalau terbukak hati nak belajar lagi..dia boleh uruskan..Kalau kat Batu Gajah ni asben dia memang tip top la makeup orang!!

Ini antara model2 yang dimakeupkan..pada hari itu rezeki tak menyebelahi diri ini..hehe...sajerla suka2 nak masuk, kalah menang itukan adat!! Yang penting dapat rasa suasana pertandingan tu...pengalaman pada hari itu, nak makeupkan orang pun tangan terketaq2 sebab takut tak cukup masa...hehe. Inilah kenangan yang ditinggalkan hampir 10 tahun lamanyer..

0 ulasan:

Catat Ulasan