-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie

2010-04-08

Sepetang di Jambatan Cempakasari

Bila bandingkan kehidupan di Jepun dan disini ternyata sangat berbezanyer...masa bersama famili yang terasa kurangnyer...anak2 pulak sorang kuar pagi balik tengahari....yang sorang pulak kuar tengahari balik petang..dua beradik tu kalau nak jumpa pun petang2 ler baru dapat bersua muka dan dengan si ayah pulak bila malam langsung tak dapat bersua muka sebabnyer dah start dah dengan kehidupan lama masa sebelum ke Jepun dulu. Hari2 balik keje lambat....bila balik keje anak2 pun dah masuk tidur.....

Hari2 jadi drebar hantar anak2 yang berlainan sessi ni. Kalau disana leboh jalan kaki jer..rutin harian penuh dengan hantar dan ambik anak2..pepagi dah turun padang sama2 bergelumang dengan buku2 Ikmal..nak dibiarkan sendiri kesian..nanti takut ketinggalan..
Petang pulak bergelumang dengan buku2 si Mifzal pulak.. ni kes letih sangat, Mifzal mintak nak tido kejap jadi bolehlah ibu dia menulis jap...

Makan malam pun dah lambat....anak2 memang disuruh makan dulu sebab kalau nunggu ayahnyer jenuh le budak2 tu...ibu ler kene tunggu makan sama2.. Masa kat sana dulu pukul 7pm tu mesti dah hampir selesai makan malam....sini???? Emmmm...macam mana la nak jalani kehidupan sihat..makan lewat malam peh tu terus tidur...tak ke mengundang penyakit kalau dah diamalkan selalu...

Itulah penangan bila dah masuk keje disini.. Tak best kan????? Kalau dorang suruh duk lama lagi kat sana pun lagi bagus...boleh balik kampung setahun sekali....hehe (berangan kejap..)

OKlah berbalik tajuk entry kali ni..kisah hujung minggu lepas kami balik kampung di Parit, semenjak balik sini tak tidur lagi rumah mak mertua tu cuma balik hari jer...jadinyer minggu lepas dapatlah berkumpul ramai2 disana bersama dengan adik beradik yang lain.


Berada di Jambatan Cempakasari yang khabarnyer siap dibina Sept tahun lepas. (kalau tak silap ler..)hanyer untuk laluan penunggang motosikal dan penjalan kaki/berbasikal. Kat Parit ni pekan ni jerla yang pemesnyer...
Bersama2 dalam gambar mak mertua dan adik ipar.



Asalnyer nak ke pekan sebab nak pegi satu kedai tu..alih2 tutupla pulak terus mak mertua ajak tengok jambatan baru tu sebabnyer masa projek pembinaan jambatan ni kami berada di Jepun..hehe


2 ulasan:

Mohammad Athari berkata...

Salam...Ape kabar En Nazar,Kak Nor & family? sdh biase dgn kehidupan di Msia?Saya tibe2 teringat pasal blog nie.Nampaknya Kak Nor msh meneruskan aktiviti menulis blog.Minggu lepas saya ke "Rumah Banglo Mewah" En Azrul di Yasu.Besar sungguh.Ade halaman yg luas.Boleh parking lbh kurang 10 buah kereta.Mula2 saya x percaya.Tp En Azrul kata, halaman yg luas itu dibawah kawasan rumah En Azrul.ok la.Itu saja utk kali nie.Semoga berbahgia selalu.

*InsyaAllah handphone kesayangan Kak Nor selamat di bawah jagaan saya

NorNaza berkata...

Khabar baik..hampir 3 minggu dah disini...panas jgn kenangla.. dah mandi pun masih boleh berpeluh..hehe
Tima kasih tolong simpankan hndphone tu..

Catat Ulasan