-----> About me

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
Ibu kepada 3 orang hero,Nizarul Mifzal Amin (12 tahun), Nizarul Ikmal Afif (10 tahun) & Nizarul Irfan Aqil (2 tahun ) dan disayangi oleh seorang lelaki yang bergelar suami..Nazaruddin b. Sulaiman.Blog ini dijadikan sebagai satu naskhah istimewa buat anak2 ku tercinta,juga sebagai tinta hati buat suami tersayang.Blog ini mula dibangunkan pada 2009.

-----> Wedding

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

-----> My Son's

Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

2010-01-29

Makan di Vietnam Restoran

Hari selasa lepas, ibu dan 2 kawan nihonjin ni ke satu supermarket sini. Plan ni diatur oleh Yoko san iaitu membeli satu "hadiah" yang dianggap boleh dijadikan satu memori kenang2an antara kami bertiga bila ibu dah balik ke Malaysia nanti. Peten yang sama dan kaler yang sama.......sangat cantik!!..huhu..tapi tak boleh share lagi sebabnyer kena buat tempahan dulu sebab stok untuk mendapatkan peten/kaler yang sama tak mencukupi. Apa barangnyer tu????........jadi tunggu!!!!

Seterusnyer kamu bertiga lunch di salah satu restoran yang menyajikan masakan2 vietnam. Sebelum tu Yoko san yang baik hati tu dah awal2 tolong surveykan dengan orang restoran tu yang ibu orang islam tak boleh makan makanan yang berunsurkan daging dan ayam (non halal) dan barang2 yang seantaro dengannyer..
Jadi lunch set kami hanyer berasaskan udang dan sayur2an.. rupanyer sajian vietnam ni rasanyer tak ubah macam masakan melayu kita jer..

Inilah hidangan set untuk makan tengah hari kami. Mula2 dihidangkan popiah udang, 2nd menu dihantarnyer sayur ala2 macam rasa som tam tu..sapa tau som tam??? som tam adalah masakan dari negara Thai tu, yang sedap ade sekali udang kering!! 3rd menu diaorang hantar nasi putih dan udang yang dimasak macam ala2 paprik tu. Then hantar sup telor wif papper. Yang last sekali dessertnyer adalah bubur labu bersantan wif eskrim. (tak ke menu tu lebih kurang mcm rasa masakan melayu kita jugak kan..huhu).
Pepatah melayu ade menyebut "kenyang perut suka hati.."hehe..memang kenyang betul lunch set tu, harge pun murah..sangat berbaloi!!




1 ulasan:

Watierman berkata...

Kenyang perut suka hati.....itu lumrah kehidupan!!!hehehe

Catat Ulasan